Huisartsentelefonie Carrousel

Huisarts Carrousel

regel waarneming onderling eenvoudig en eerlijk

Het regelen en inregelen van waarneming voor de praktijk, bijvoorbeeld bij vakantie kan veel tijd kosten. Vaak is er een vaste waarnemer of worden afspraken binnen de hagro gemaakt. Maar wat als de waarnemer een middag in de week gesloten is of als de waarnemer plotseling ziek wordt. Het afstemmen hierop en doorvoeren van diverse geplande en ad-hoc wijzigingen kost tijd en is zeker iets dat je niet tijdens een vakantie wil managen. Daarom helpt Huisartsentelefonie daar natuurlijk bij, maar het kan ook totaal anders, bijvoorbeeld door gebruik te maken van een carroussel.

Makkelijk systeem

vereenvoudig processen van onderlinge waarneming

Bij een carrousel werkt een groep huisartsen samen en wordt de waarneming eerlijk verdeeld binnen de gehele groep. Een beller hoort een afwezigheidsmelding van de eigen huisarts en wordt vervolgens automatisch of na activeren toets, doorverbonden naar een collega arts. De inkomende oproepen worden daarbij eerlijk verdeeld over aanwezige, aangemelde collega’s.

 

Deze manier van werken zorgt voor een bredere verdeling van de last, door dat op het moment van afwezigheid niet één maar meerdere collega’s patienten overnemen. De afwezige praktijkhouder hoeft bovendien geen diversiteit aan schakelingen in te richten maar verlegt alle telefonie naar die carrousel, die het eerlijk verdeelt tussen aanwezige collega’s. Wanneer een collega op woensdagmiddag gesloten is, doet die even niet mee en de ander mogelijk op vrijdagmiddag, de schakeling en werking blijft gewoon hetzelfde. Bovendien hoeven er nooit ad-hoc wijzigingen gedaan te worden, ook als een waarnemend huisarts plotseling ziek is, dan kan die zichzelf tijdelijk terugtrekken, waarbij de waarneming voor de afwezige huisarts nog steeds gewaarborgd blijft.

 

carrousel

Maatwerk voor elke huisartsengroep

vraag ons om eerlijk advies en best practices

vakantie

 

Uiteraard is het mogelijk achteraf de balans op te maken en inzichtelijk te krijgen wie welk deel heeft overgenomen. Indien gewenst kunnen we ook wegingsfactoren gebruiken waarbij een grote groepspraktijk automatische en groter percentage krijgt toegewezen dan een solopraktijk. Dit alles is op maat in te regelen en wij worden enthousiast om daarover samen met jullie na te denken en de beste oplossing te realiseren. Werk op deze manier beter en makkelijker samen binnen de hagro, HOED of zorggroep. Het is overigens niet noodzakelijk dat alle praktijken die deelnemen binnen de carrousel ook klant bij Huisartsentelefonie zijn. Voor elke praktijkhouder zou dit de beste keuze zijn, maar onderlinge samenwerking via de carrousel van Huisartsentelefonie is onafhankelijk van het eigen systeem. Graag adviseren we hierin of geven voorbeelden van de opzet bij andere zorggroepen en hagro’s. Fijne vakantie!

Neem contact op en we helpen je graag!

088-4555505 op werkdagen 8.00-17.00

Copyright 2020 | Privacyverklaring | Huisartsentelefonie is onderdeel van Viritel BV - KvK 55533949