Skip to content
Alle berichten

Echt meer tijd voor de patiënt dankzij een terugbelsysteem

Een volle wachtkamer, patiënten onder behandeling én een alsmaar rinkelende telefoon: iedere huisartsenpraktijk heeft geregeld te maken met piekdrukte. Maar wat als we u vertellen dat een terugbelsysteem dé oplossing is? Met het Aurora teleQ terugbelsysteem behoudt u namelijk de controle over binnenkomende telefoontjes, met als uiteindelijke doel meer tijd voor de patiënt.

Meer tijd en aandacht

Wanneer een huisartsenpraktijk kiest voor een terugbelsysteem, zien wij dat er op verschillende manieren meer tijd voor de patiënt ontstaat. Meino Kalwij, oprichter van Huisartsentelefonie, vertelt: “Zonder terugbelsysteem hang je de telefoon op en heeft de assistent binnen de kortste keren weer een nieuwe beller aan de lijn. We zien dan dat de taken die uit de communicatie met de patiënt volgen opstapelen. Met een terugbelsysteem kun je dit voorkomen. Je houdt namelijk de regie, waardoor je al het werk naar aanleiding van een belletje helemaal kunt afmaken voordat je doorgaat naar de volgende. Hierdoor ervaren onze klanten meer tijd en vooral meer aandacht voor de patiënt, één voor één.”

Plannen en efficiëntie

Daarnaast brengt een terugbelsysteem ook andere voordelen met zich mee. Meino: “Met een terugbelsysteem kunnen huisartsenpraktijken hun dag veel beter plannen, bijvoorbeeld ook tijdsblokken waarin er níet gebeld wordt. Zo zien wij vaak dat er een assistentenspreekuur ontstaat, en er meer tijd is voor andere werkzaamheden, waardoor patiënten beter en met meer focus geholpen kunnen worden.” Na het invoeren van een terugbelsysteem, en het trainen van de medewerkers, ontstaat er dus een nieuwe manier van werken. “Onze klanten kunnen veel efficiënter werken, waardoor assistentes onderaan de streep tijd over houden. Deze tijd wordt dan vaak besteed aan zorginhoudelijk werk. Meer tijd voor de patiënten dus! Ook assistenten zelf profiteren van een terugbelsysteem: het scheelt veel energie, waardoor werkplezier toeneemt.”

Het Aurora teleQ terugbelsysteem

Het in 2005 ontwikkelde Aurora teleQ groeide vanuit Zweden uit tot de Europese koploper op het gebied van intelligente terugbelsystemen. Sinds Aurora teleQ de krachten bundelt met Huisartsentelefonie, kunnen de huisartsen in Nederland rekenen op één leverancier van zowel telefonie als het terugbelsysteem.

Hierdoor heeft u één aanspreekpunt voor al uw vraagstukken over telefonie. Bovendien bieden wij uitgebreide ondersteuning met trainingen en onze support desk. Zo ervaart Huisartsenpraktijk H.A. Eijgelaar al geruime tijd de voordelen van het Aurora teleQ terugbelsysteem en onze service: "Onze ervaringen met teleQ zijn erg positief. Met plezier aan de telefoon zitten en gestructureerd kunnen werken. Geen opgejaagd gevoel meer en ook nog klantvriendelijk voor de patiënt. Echt heel fijn! Dus Huisartsentelefonie: heel erg bedankt hoe jullie dit voor ons hebben ingeregeld!" Kortom, wij doen er alles aan om de bereikbaarheid van uw praktijk en de beleving van uw patiënten te verbeteren.

Een terugbelsysteem in de praktijk

Meer tijd voor de patiënt, assistenten die rustig hun werk kunnen doen: een terugbelsysteem biedt voor alle betrokkenen vele voordelen. Hoe het Aurora teleQ terugbelsysteem er in de praktijk uitziet? 

Een patiënt belt uw huisartsenpraktijk, maar is niet de enige. Het terugbelsysteem biedt de patiënt de keuze om in de wacht te staan of teruggebeld te worden. Vindt de patiënt het aantal wachtenden te veel? Dan kan er gekozen worden voor de terugbeloptie, waarna er heel eenvoudig een terugbelafspraak wordt ingepland op een datum en tijd die de patiënt uitkomt, en is gebaseerd op uw beschikbaarheid en wensen. De patiënt kan vervolgens met één klik teruggebeld worden op het afgesproken moment.

Met het terugbelsysteem van Huisartsentelefonie kunnen patiënten 24 uur per dag, 7 dagen per week een terugbelafspraak maken. Bellers hoeven niet meer te wachten aan de telefoon en tijdens het terugbelmoment kunt u echt de tijd nemen voor de patiënt.

Minder werkdruk, meer tijd

Naast de voordelen voor de patiënt, is het Aurora teleQ terugbelsysteem ook van grote meerwaarde voor uw team. De rinkelende telefoon levert geen stress meer op en tijdens de terugbelmomenten kan de patiënt rustig te woord worden gestaan. Telefonische communicatie met de patiënten wordt planbaar en u krijgt meer grip op werkprocessen.

Meer weten over een terugbelsysteem voor uw huisartsenpraktijk?

Plan dan nu eenvoudig een afspraak in. Vul het formulier in en één van onze adviseurs neemt contact met u op. Wij horen graag meer over uw wensen en vertellen met plezier hoe het Aurora teleQ terugbelsysteem van toegevoegde waarde is voor uw huisartsenpraktijk.