Elke dag is TeleQ volgeboekt voor sluiting, wat kunnen we doen?

Verhoog limieten of bekijk bezetting bij volgeboekte TeleQ-dagen

Een volgeboekt-melding betekent dat het ingestelde maximumaantal terugbelverzoeken voor die dag is bereikt. Als dit elke dag gebeurt, betekent het dat jullie meer telefoontjes krijgen dan jullie nu aankunnen.

Stap 1: Overweeg de capaciteit te verhogen: in TeleQ kun je de limiet van het aantal verzoeken per dag verhogen (bijvoorbeeld van 50 naar 75).

Stap 2: Kijk ook naar de personele bezetting: als de dag telkens vol raakt, controleer dan of er genoeg tijd of assistentes zijn om de verzoeken terug te bellen.

Stap 3: Maak eventueel gebruik van TeleQ-rapportages om te zien hoeveel aanvragen er per dag binnenkomen en op welke tijden de piek ligt. Wellicht kunnen jullie het terugbellen anders inplannen of extra hulp inschakelen op drukke momenten.

Soms is het verhogen van de limiet voldoende, soms is het slim om ook het terugbelproces te stroomlijnen. Als jullie ondanks deze stappen patiënten moeten teleurstellen, bespreek dan met onze helpdesk of er tijdelijke oplossingen zijn.