TeleQ zei tegen de patiënt dat hij rond een bepaalde tijd zou worden teruggebeld, maar dat lukte niet. Hoe komt dat?

Terugbeltijd is schatting en kan afwijken door omstandigheden

TeleQ geeft een geschatte terugbeltijd op basis van hoeveel verzoeken er zijn en de gemiddelde behandeltijd. Dit is een schatting, geen harde afspraak. Een paar minuten voor of achter lopen, is ook geen probleem. Het kan gebeuren dat door langere gesprekken, spoedgevallen of andere omstandigheden jullie iets uitlopen op het schema dat TeleQ aanvankelijk heeft berekend. TeleQ past die schatting direct aan bij nieuwe bellers, maar de patiënt die al gebeld had, gaat uit van ongeveer de tijd die hij heeft gehoord.

Licht de patiënt bij terugbellen eventueel in: “Excuus dat het iets langer duurde, er kwam een spoedgeval tussendoor.” Als jullie structureel merken dat de indicatie vaak te optimistisch is, bespreek het met de praktijkmanager of praktijkhouder en laat die contact met ons opnemen. We kunnen de data analyseren en in sommige gevallen kunnen we de berekeningsparameters aanpassen, zodat het beter aansluit op jullie praktijk.