Gebruiker handelt verzoeken af, beheerder kan instellingen aanpassen
Een TeleQ-gebruiker (soms Agent of Assistent genoemd) kan alle uitvoerende handelingen doen: terugbelverzoeken bekijken, terugbellen, notities maken, eigen wachtwoord wijzigen, etc. Een TeleQ-beheerder (of Admin) heeft extra rechten om de instellingen van het systeem aan te passen: bijvoorbeeld keuzemenu aanpassen, bandjes veranderen, gebruikers beheren en limieten instellen.
Bedenk wie in jullie praktijk beheerder moet zijn – vaak de praktijkmanager of hoofdassistente, en eventueel de praktijkhouder. Deze personen krijgen admin-rechten. Alle anderen kun je als gewone gebruiker instellen, zodat ze gewoon de wachtrij kunnen afhandelen maar niets in de algemene configuratie kunnen verstellen.
Houd het aantal beheerders beperkt (te veel koks maken rare soep). Tegelijk wil je ook niet dat slechts één iemand beheerder is en diegene er toevallig niet is wanneer het nodig is. Geef beheerrechten alleen aan vertrouwde personen die snappen wat ze veranderen.